راهنمای خرید دستگاه CNC در ماشین سازی کاوه

راهنمای خرید دستگاه CNC

راهنمای خرید دستگاه CNC از ماشین سازی کاوه

در این مقاله از ماشین سازی کاوه درباره راهنمای خرید دستگاه CNC تمامی اطلاعات مورد نیاز برای خرید این دستگاه ها را گردآوری کرده ایم و در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم ، پس همراه ما باشید تا با چشمانی باز اقدام به خرید این دستگاها بکنید ، همچنین اگر سوالی در ذهنتان باقی ماند میتوانید با پشتیبانی ماشین سازی کاوه تماس بگیرید و بصورت رایگان مشاوره دریافت کنید ، دستگاه سی‌ان‌سی CNC از جمله دستگاه‌های مدرن برای برش چوب و سنگ و فلز به وسیله دستوراتی که با کامپیوتر بصورت مستقیم به آن داده می شود می‌باشد. اغلب خریداران دستگاه‌های cnc به دنبال دستگاهی هستند که کیفیت بالایی در حکاکی و دقت باشد و دارای فرز(مته) با دقت و سرعت بالا باشد. ما در این مقاله سعی کردیم برای شما خریداران و علاقمندان به داشتن اطلاعات بیشتر در زمینه خرید دستگاه cnc اطلاعات مفیدی بدهیم از مزیت های این دستگاه که از دسته چاپ دیجیتال محسوب می‌شود و دارای انواع مختلف مثل دستگاه CNC تخت و روتاری، دستگاه با میز وکیوم و بدون آن، دستگاه سی ان سی ۸ هد و حکاکی برش چوب و سنگ و دوکله است، بیشتر برای شما توضیح دهیم.

برای دیدن محصولات ماشین سازی کاوه میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید .

 

دستگاه CNC در ماشین سازی کاوه

اگر اصطلاح دستگاه CNC به گوش شما خورده باشد، باید بگوییم که این اصطلاح در لغت به معنی کنترل عددی کامپیوتر می‌باشد. بدین معنا که دستگاه یا ماشین‌آلات مدرن برخلاف ماشین‌های سنتی، از کنترل عددی کامپیوتر استفاده می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر CNC و یا همان کنترل عددی رایانه‌ای، نحوه‌ی کار ماشین‌آلات جدید را توضیح می‌دهد. اگر شما هم می‌خواهید که درباره‌ی دستگاه CNC اطلاعات کسب کنید، خواندن ادامه‌ی این مقاله را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ماشین کاری CNC یک فرآیند تولید است که در آن نرم افزار کامپیوتری از قبل برنامه ریزی شده حرکت ابزارهای کارخانه و ماشین آلات را دیکته می کند. این فرآیند می تواند برای کنترل یک محدوده از ماشین آلات پیچیده، از خردکننده‌ها و تراش دهنده‌ها تا آسیاب کننده‌ها و روترها (ابزار قدرتمند برای برش شکل در نجاری،برای ساخت شیار برای اتصالات ، قالب های تزیینی و غیره) مورد استفاده قرار بگیرد. با ماشین CNC ، کارهای برش سه بعدی می تواند با یک مجموعه واحد از دستورها انجام گیرد.

فرآیند CNC، مخفف ” کنترل عددی کامپیوتر” ، برخلاف محدودیت های کنترل دستی عمل می کند (درنتیجه این کنترل جایگزین کنترل دستی می شود) ، که در آن به اپراتورهای زنده نیاز است تا دستورات ابزارهای ماشین کاری را با استفاده از اهرم ها، دکمه ها و چرخ ها انجام داده و راهنمایی کنند. برای یک ناظر، یک سیستم CNC ممکن است یک مجموعه عادی از اجزای کامپیوتر به نظر برسد، اما برنامه های نرم افزاری و کنسول های به کاربرده شده در ماشین کاری CNC آن را از شکل های دیگر محاسبات کامپیوتری متمایز می کند.

مکانیزم های دستگاه CNC

منظور از مکانیزم دستگاه CNC یعنی اینکه دستگاهی که میخواهید تهیه کنید سیستم در انتقال نیرو و سیستم حرکتی چگونه است. برای مثال دستگاه شما سیستم انتقال نیروی بال اسکرو (Ballscrew) و سیستم حرکتی ریل و واگن (Linear Guide) دارا است و یا دستگاهی دیگر سیستم انتقال نیرو تسمه تایمینگ (Belt) و سیستم حرکتی چرخ و بلبرینگ می باشد.
پس بسیار دقت کنید سیستم انتقال نیروی دستگاه CNC ای که می خواهید تهیه کنید چی مکانیزمی دارد و سیستم حرکتی نیز چگونه است. در همین مورد یعنی مکانیزم دستگاه بسیاری اطلاعات از دستگاه به دست می آید. از قبیل اینکه قیمت و دقت و قدرت و سرعت دستگاه.
مکانیزم بال اسکرو یک مکانیزم قدرتی و دقتی است و البته با قیمت بالاتر. اما مکانزیم تسمه و چرخ یک مکانیزم سرعتی و فاقد قدرت و البته ارزان قیمت. دستگاه هایی با مکانیزم دنده شانه ای و ریل و واگن نیز مکانیزم سرعتی و دقتی با قیمت نسبتا بالا اما نه چندان سرسام آور. همچنین مکانیزم های دیگر که مشخصات و اطلاعات بسیاری از دستگاه به دست ما می آید.

کنترلر دستگاه CNC

یکی از مشخصات مهم دستگاه های CNC کنترلر Controller می باشد. زیرا مغز یک دستگاه CNC کنترلر آن می باشد که وظیفه پردازش حرکت های دستگاه را به عهده دارد، البته دقیق، با سرعت بالا و پایداری و عدم نویز پذیری!
قیمت کنترلر بسیار متفاوت است از کنترلر های بسیار ارزان در بازار موجود است تا کنترلر های بسیار گران. کنترلر هایی که سبک و کاربردهای محدودی دارند تا کنترلر هایی که بسیار پیچیده با ویژگی های بسیار زیاد. البته کنترلر را متناسب با بدنه و مشخصات مکانیکی انتخاب می کنند تا ویژگی های آن پای محدودیت های مکانیکی هدر نرود.
از کنترلرها می توان به Mach3، Radonix، Fanuc، Siemens و…. اشاره کرد که در بازار ایران بیشتر رواج دارند.
کنترلر از جهت اینکه باید رابط گرافیکی خوبی داشته باشد و اینکه قابلیت های نرم افزاری و کاربردی را دارا باشید نیز مورد اهمیت قرار میگیرد.

مزایای ماشین های CNC چیست ؟

از جمله مزایای این ماشین ها کاهش زمان ماشین کاری، توانایی ساخت قطعات پیچیده مثل تاج های منبت کاری شده و پایه های خراطی شده، افزایش ایمنی کاربر، امکان تولید به صورت شبانه روزی و مداوم، امکان دستیابی به قابلیت تکرار تلرانس ها، تولید یکسان کالاها و استفاده از نرم افزارهای CAD CAM به منظور طراحی و ساخت انواع کابینت ها و مصنوعات چوبی است .

استفاده های بیشتر از ماشین های CNC

همانطور که تعداد زیادی از نمایش های ویدیویی ماشین CNC نشان داده اند، سیستمی است که برای برش های با جزییات بالا در قطعات فلزی سخت افزار محصولات صنعتی استفاده می شود. علاوه بر ماشین های فوق الذکر ، ابزارهای و اجزای بیشتر و استفاده شده توسط سیستم های CNC عبارت است از :

ماشین های سوزن کاری
روترهای چوب
پانچ کننده های شکل دهی فلز
ماشین های خم کننده ی سیم
برش دهنده های فوم
برش دهنده های لیزری
خردکننده های استوانه ای
چاپگرهای سه بعدی
برش دهنده های شیشه