انواع مختلف دستگاه CNC در ماشین سازی کاوه

انواع مختلف دستگاه CNC

انواع مختلف دستگاه CNC

در این مقاله از ماشین سازی کاوه درباره انواع مختلف دستگاه CNC تمامی اطلاعات مورد نیاز شما برای خرید را گردآوری کرده ایم تا با خواندن این مقاله اطلاعات کاملی بدست بیاورید ، همچنین اگر سوالی در ذهن شما باقی ماند میتوانید با پشتیبانی ماشین سازه کاوه تماس بگیرید و بصورت رایگان مشاوره دریافت کنید ، یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های مورد نیاز برای کار با چوب که تقاضای بسیاری در نواع صنایع مرتبط دارد، دستگاه سی ان سی چوب است. چرا که با کمک این دستگاه می‌توان از آخرین فناوری برش چوب یا پرس و براده کاری استفاده کرد.

برای اینکه بتوان بهترین دستگاه cnc چوب را خریداری کرد، ابتدا باید با اینکه این دستگاه چیست و چه اجزائی دارد، آشنا شد. دستگاه های سی ان سی چوب جزء ماشین آلات جدید و توسعه یافته هستند که طی چند سال اخیر به صنایع چوب راه پیدا کرده‌اند. به کمک این دستگاه و توسط برنامه‌های کامپیوتری، می‌توان عملکرد و فرآیندهای مختلفی که در صنایع چوب انجام می‌شود را کنترل کرد.

این دستگاه قابلیت اتصال به کامپیوتر را دارد؛ بنابراین دستورالعمل‌ها به صورت پیش فرض از قبل به کامپیوتر داده می‌شوند. سپس کامپیوتر این اطلاعات را به دستگاه سی ان سی چوب منتقل می‌کند. این انتقال سریع اطلاعات باعث می‌شود فرآیندهای مختلف در صنعت چوب، بسیار سریعتر انجام شود.

در حالت عادی، اگر اطلاعات توسط نیروی انسانی مخابره شود، کسب و کار مورد نظر باید زمان بسیار زیادی را برای انتقال اطلاعات، صرف کند. اما دستگاه سی ان سی چوب، به دلیل قدرت و سرعت بالا در انتقال اطلاعات، جایگزین مناسبی برای نیروی انسانی است

 

همچنین برای دیدن محصولات ماشین سازی کاوه میتوانید از سایت ما دیدن فرمایید .

انواع دستگاه برش CNC کدام است ؟

دستگاه CNC به دلیل کاربرد فراوان آن به یکی از درآمدزاترین دستگاه‌های صنعتی جهت برش و تراش تبدیل‌شده است. این دستگاه انواع مختلفی داشته و با اندازه‌ها و ابعاد مختلفی به فروش می‌رسد. به‌طورکلی دستگاه برش CNC به دو دستگاه لیزر CNC و فرز CNC تقسیم می‌شود و در مکان‌های مختلف جهت برش و هاشور مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

دستگاه لیزر CNC:

دستگاه لیزری سی‌ان‌سی شامل دو دستگاه لیزر فلزی و دستگاه لیزر غیر فلزی می‌باشد.

 

دستگاه لیزر فلزی:

دستگاه لیزر فلزی به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های صنعتی جهت برش به شمار می‌رود. ازجمله کاربردهای مهم دستگاه CNC لیزر فلزی می‌توان به حکاکی، برش، تراش، جوش و … بر روی فلزات اشاره کرد. این دستگاه برخلاف روش‌های سنتی از سرعت و دقت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. در نتیجه شما می‌توانید ظریف‌ترین برش‌ها را با این دستگاه انجام دهید.
دستگاه لیزری غیر فلزات: اگر می‌خواهید که بر روی مواد غیر فلزی مانند پلاستیک، پلکسی گلاس، چوب، شیشه، پارچه و … عملیات برش و یا حکاکی را انجام دهید، دستگاه CNC لیزری غیر فلزات به کمک شما می‌آید.

دستگاه فرز CNC:

تفاوت‌ این دستگاه با دستگاه لیزری، استفاده از نوک فرز به جای لیزر و عمق برش و حکاکی آن نسبت به دستگاه CNC لیزری می‌باشد. از کاربردهای این دستگاه می‌توان به برش و حکاکی بر روی سنگ، چوب و فلزات اشاره کرد.

دستگاه فرز CNC چوب: با استفاده از دستگاه CNC چوب، دیگر نیاز نیست که به روش سنتی عملیاتی مانند منبت‌کاری، معرق‌کاری و برش بر روی قطعات چوب و MDF را انجام دهید. با ورود دستگاه برش CNC چوب یا CNC Woodworking در صنعت، تمامی این کارها با دقت و ظرافت خاصی انجام می‌گیرد. این دستگاه که یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های CNC در صنعت می‌باشد دارای کاربرد گسترده‌ای است و می‌توان از آن در موارد زیر استفاده کرد:
تولید مبل و ساخت قطعات چوبی مبلمان، دکوراسیون داخلی منازل، سازه‌های نمایشگاهی، کابینت سازان و MDF کاران، ارائه خدمات برش و حک بر روی چوب

روش کار با دستگاه CNC چوب بدین‌صورت است که شما با یادگیری نرم‌افزار طراحی، خواهید توانست عملیات برش را با دستگاه فرز CNC چوب انجام دهید. تنها کافی است که مته‌های مختلف برای انجام این عملیات را خریداری کنید. این دستگاه در سایزها و قیمت‌های مختلف و در دو نوع تخت تراش و تراش قطعات مدور در بازار به فروش می‌رسد. اگر قصد خرید این محصول را دارید، تنها کافی است تا نوع کار خود را مشخص کنید تا با مشاوره‌های ما در شرکت دستگاه مطلوب خود را خریداری کنید.

دستگاه فرز CNC سنگ: همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است، دستگاه CNC برش سنگ برای طراحی و برش بر روی انواع سنگ‌ها مانند سنگ دکوراسیون، سنگ‌های مزار، سنگ‌های یادبود، برش بر روی پیکرهای مجسمه‌ای و … مورداستفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با دو سایز مختلف ۱۳۰*۱۳۰ و ۲۵۰*۱۳۰ در بازار به فروش می‌رسد.

انواع ماشین‌های CNC کدام است ؟

اولین ماشین های کنترل عددی مربوط به دهه ۱۹۴۰ می باشد زمانیکه موتورها اول برای کنترل حرکت ابزارهای از پیش موجود به کار برده می شدند. همانطور که تکنولوژی پیشرفت کرد، سازوکارها با کامپیوترهای آنالوگ ، و سرانجام با کامپیوترهای دیجیتالی پیشرفت کرد، که منجر به ظهور ماشین کاری CNC شد.

اکثریت قریب به اتفاق مجموعه های CNC امروزی کاملا الکترونیکی هستند. برخی از فرآیندهای عملیاتی CNC که بیشتر رایج هستند شامل جوش التراسونیک، سوراخ کردن و برش لیزری می باشد. ماشین هایی که مکررا در سیستم CNC استفاده می شوند شامل موارد زیر است:

آسیاب های CNC

آسیاب های CNC قادر به اجرای برنامه های متشکل از دستورهای عددی و حروفی هستند ، که قطعات را در میان فواصل گوناگون هدایت می کنند. برنامه نویسی به کاربرده شده برای ماشین آسیاب باید بر اساس G-CODE یا برخی زبان های منحصربه فرد ایجادشده توسط یک تیم تولید باشد. آسیاب های پایه شامل یک یستم سه محوری (X,Yو Z ) می باشند ، اگرچه بیشتر آسیاب های جدیدتر می توانند با سه محور اضافی هم تطبیق داشته باشند.

تراش دهنده ها

در ماشین های تراش کاری، قطعات در یک مسیر دایره ای با ابزارهای تقسیم کننده برش داده می شوند. با تکنولوژی CNC ، برش های انجام شده توسط تراش دهنده ها با دقت و شتاب بالا انجام می گیرند. تراش دهنده های CNC برای تولید طرح های پیچیده ای استفاده می شوند که نمی توانند در نسخه های ماشینی اجرای دستی امکان پذیر باشند. روی هم رفته ، عملکردهای کنترل اجرای آسیاب ها و تراش دهنده های CNC مشابه هستند. مانند مورد سابق، تراش دهنده ها میتوانند توسط G-CODE یا کد اختصاصی منحصربه فرد هدایت شوند. با این حال، بیشتر تراش دهنده های CNC شامل دو محور X وZ هستند.

برش دهنده های پلاسما

در یک برش دهنده ی پلاسما، مواد یک برش با مشعل پلاسما می باشد. فرآیند در درجه ی نخست برای مواد فلزی اعمال می شد اما می تواند بر روی سطوح دیگر نیز به کار برده شود.

به منظور تولید سرعت و گرمای لازم برای برش فلز، پلاسما از طریق ترکیب گاز هوای فشرده و کمان های الکتریکی تولید شده است.

ماشین های تخلیه الکتریکی

ماشین کاری تخلیه الکتریکی (EDM) –متناوبا برمیگردد به ماشین کاری غرق کننده و جرقه زننده- یک فرآیند است که در آن قالب ها با جرقه های الکتریکی روی قطعات کار می کنند. با EDM ، تخلیه های الکتریکی جاری بین دو الکترود اتفاق می افتد، و این بخش هایی از یک قطعه ی کاری را حذف می کند.

زمانی که فضای بین دو الکترود کوچک تر می شود، سطح الکتریکی سخت تر و درنتیجه قوی تر از عایق می شود. از این رو این امکان را برای یک جریان به وجود می آورد تا از بین دو الکترود عبور کند. در نتیجه ، بخش های یک قطعه کاری با هر الکترود حذف می شوند. زیرگروه های EDM عبارت انداز:

EDMسیمی ، که به موجب آن از فرسایش جرقه ای استفاده می شود تا بخش هایی از یک مواد رسانای الکتریکی جدا شود.

EDMغرق کننده ، که به موجب آن الکترود و قطعه کاری در مایع عایق خیس میشوند به منظور شکل دادن قطعه.

در یک فرآیند که به آب پاشی بافشار شناخته می شود، خرده باقی مانده های مربوط به هر قطعه کاری به پایان رسیده با یک مایع عایق دور انداخته می شوند، که به محض اینکه جریان بین دو الکترود متوقف شده است ظاهر می شود و به معنای از بین رفتن هرگونه بارالکتریکی بیشتر است.

برش دهنده های واتر جت (جت آب)

در ماشین کاری CNC ، واتر جت ها ابزارهایی برای برش مواد سخت ، مانند گرانیت و فلز هستند، که با کاربردهای فشاربالای آب انجام می گیرد. در برخی موارد، آب با ماسه یا دیگر مواد ساینده ی قوی مخلوط شده است. قطعات ماشین کارخانه اغلب از طریق این فرآیند شکل داده می شوند.

واتر جت ها به عنوان یک جایگزین خنک کننده برای موادی که نمی توانند درمقابل فرآیند گرمادهی ماشین های CNC دوام بیاورند به کاربرده می شود. همینطور، واتر جت ها برای دامنه ای از قطعاتی مانند صنایع هوافضا و معدن کاری مورد استفاده قرار می گیرند، که در آن فرآیند از میان عملکردهای دیگر برای اهداف کنده کاری و برش باید قدرتمند باشد. برش دهنده های واترجت همچنین برای کاربردهایی که نیازمند برش های پیچیده در مواد است استفاده می شوند، چون که فقدان گرما از هرگونه تغییر در خواص طبیعی مواد که ممکن است ناشی از فلز در برش فلز باشد جلوگیری می کند .